2013. október 24., csütörtök

A tanulást időben kell kezdeni. ... (majd holnap)

Ma megkezdtem biológiai érésemet. HÚÚÚÚ de szellemes vagyok..
Tehát túlestem a biológiaérettségi írásbeli részén.

Mielőtt beszámolnék róla meg kell említenem, hogy nagy anyagrészek tanulásában és ennek a tanulásnak az elkezdésében rettentően gyalázatos vagyok.
Úgy másfél éve írtunk egy úgynevezett évfolyamdolgozatot (én szintén bioszból), aminek az volt a lényege, hogy olyan, mint az érettségi, de csak két év anyagát öleli fel. Elterveztem, hogy egy hónappal előtte elkezdek tanulni és hudejó lesz.. Aztán valamiért gyorsabban telt az idő, mint gondoltam, de én még mindig optimistán álltam a dologhoz:
"Ááh majd két héttel előtte elkezdek tanulni."
"Egy hét még bőven elég lesz rá."
"Azért...a hétvégét végigtanulom.."
Úgy az utolsó héten kiderült, hogy mehetünk egy ingyenes wellness hétvégére. Ezt azért nem hagyhattam ki, DE, hogy lássátok, hogy én tényleg próbálkoztam, ide is elvittem a füzeteimet. Merthátugye hol is lehetne jobban tanulni, mint egy élményparkkal összekötött wellness szállodában?!
Hétfőn volt a vizsga, vasárnap este 10-re értem haza.. 3 óra alatt gyorsan átfutottam az első éves tananyagot és ennyi volt a tanulás. Végül 4-es lett, de nem vagyok büszke rá, mert elég gyatra százalékkal és mielőtt valakit 'nemtanulásra' buzdítanék ezzel, én azért mindig figyeltem órán és év közben tanultam a dolgozatokra, tehát megérdemeltem a 4-est :D

Viszont érettségi.. De nagy dolog. Ilyenkor már egy évvel előtte tervezgeted, hogy hamarosan elkezdesz tanulni és milyen szépen be fogod osztani az idődet stbstb... Meg ugye ez azért fontosabb, mint egy évfolyamdolgozat, sőt, ez egy életre szól.
Mondjuk most már a kezdettől fogva sejtettem, hogy hogy lesz, mert előtte volt egy bő egyhetes programom, ami csupa móka volt és kacagás és még iskolába se mentem.
Nos ehhez képest az intenzív másfél napos tanulás egész jónak számít.
Annak ellenére, hogy az első 8 pontos feladatba a legelején összesen két választ tudtam beírni (majd visszatérve többet is), szerintem nem volt nehéz. Valószínűleg ez is egy négyes szintre sikerült, de ezen még akár javíthatok egy jó szóbelivel. Bár azt nem tudom, hogy arra hogy fogok felkészülni.

Viszont amit tudok az az, hogy amellett, hogy elég maximalista vagyok az eredményeimmel kapcsolatban, bármilyen is lett az az évfolyamdolgozat és bármilyen is lesz az érettségim, NO REGRETS.
Nem számít, hogyha elcsesztem, nem számít, hogyha csak egy kicsivel csúsztam le a jobb jegyről, nem számít, hogyha minden ponthatáron alulmaradok. Nem érdekel, mivel éltem helyette! Baromi jó élményekben volt részem, amik sokkal többet érnek, mint egy papíron egy bizonyos százalék.
És bármit is akarsz magaddal kezdeni a jövőben, bármit is szeretnél csinálni, ha benned van az a plusz, ha akarod és ha lelkesen küzdesz érte, akkor nem egy bizonyítvány fogja megmondani, hogy csinálhatod-e.

Zsófi (Dark Notes)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése